Σάββατο, 30 Δεκεμβρίου 2017

ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΝΗΡΤΗΣΕ ΤΟ “JUMBO”!!!


Θύελλα έντονων αντιδράσεων στην τοπική κοινωνία της Κομοτηνής ξεσήκωσε η απόφαση της εταιρείας «Jumbo» να γεμίσει με τουρκόγλωσσες πινακίδες το νέο της κατάστημα που άνοιξε πρόσφατα στην περιοχή του Ιάσμου Ροδόπης.

Η αλήθεια είναι ότι επένδυση της εταιρείας στην περιοχή του Ιάσμου ήταν γνωστή και αναμενόμενη εδώ και αρκετό καιρό και πολλοί ήταν αυτοί που περίμεναν την υλοποίηση της προκειμένου να μπορέσουν να επισκεφτούν το γνωστό κατάστημα παιχνιδιών...

Όμως, οι προσδοκίες του καταναλωτικού κοινού στην περιοχή γρήγορα διαψεύστηκαν από τα εγκαίνια ακόμα του καταστήματος και τις πρώτες μέρες λειτουργίας του.

Αιτία; Το γεγονός ότι το κατάστημα των Jumbo στον Ίασμο Ροδόπης το κοσμούσαν τουρκόγλωσσες πινακίδες ενώ παράλληλα γινόντουσαν και ανακοινώσεις προς τους πελάτες, μέσω μεγαφώνων, στην τούρκικη γλώσσα.

Οι πρώτες αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία δεν άργησαν να έρθουν και το παραπάνω γεγονός σχολιάστηκε με ιδιαίτερα αρνητικά σχόλια από το καταναλωτικό κοινό της Κομοτηνής, κυρίως σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που ανάγκασε την εταιρεία να βγάλει μια κατάπτυστη, κατά τη γνώμη μας, ανακοίνωση προκειμένου να δικαιολογηθεί για την πράξη της.

Σκληρή ανακοίνωση με ειρωνικούς χαρακτηρισμούς

Το πρώτο πράγμα που μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει στην ανακοίνωση της εταιρείας με μια πρώτη ματιά είναι το «επιθετικό» της ύφος και οι ειρωνικοί χαρακτηρισμοί των διαμαρτυρόμενων.

Με εκφράσεις του στιλ «γνωστοί – άγνωστοι», «θερμοκέφαλοι του διαδικτύου» αλλά και «πατριώτες του καναπέ» η διεύθυνση της εταιρείας επιτίθεται αδικαιολόγητα προς τους καταναλωτές σε μια προσπάθεια που δείχνει περισσότερο ανάγκη για άμυνα παρά για να διευκρινίσει και να βάλει τα πράγματα στη σωστή τους θέση.

Συμπερασματικά, η ανακοίνωση μόνο σε σοβαρή εταιρεία δεν αρμόζει.



«Σκοπός μας η ισότιμη εξυπηρέτηση…» αλλά…

Αφού λοιπόν η εταιρεία επιτίθενται με σκληρούς και ειρωνικούς χαρακτηρισμούς έναντι του καταναλωτικού κοινού έρχεται στη συνέχεια να δικαιολογήσει με ακόμα πιο αστείο τρόπο την επιλογή της για τις δίγλωσσες πινακίδες.

Με ειρωνική και πάλι διάθεση η εταιρεία σημειώνει ότι οι «ανώνυμοι σχολιαστές του διαδικτύου» ενοχλήθηκαν αλλά «ΑΓΝΟΟΥΝ προφανώς, ότι αποτελεί ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, κάθε εμπόρου που λειτουργεί στην ελληνική επικράτεια, να εξυπηρετεί ΙΣΟΤΙΜΑ ΟΛΟΥΣ τους πελάτες που μπαίνουν στο κατάστημά του, ανεξαρτήτως φύλου, Χρώματος, Εθνικότητας, Θρησκείας και φυσικά γλώσσας που χρησιμοποιεί».

Μάλιστα, για να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο την επιλογή της, η εταιρεία προσθέτει και το επιχείρημα ότι «τα εμπορικά καταστήματα δεν ασκούν –ευτυχώς – εξωτερική πολιτική».



Και όμως ασκεί εξωτερική πολιτική…

Η αλήθεια είναι ότι παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της εταιρείας, με την επιλογή της αυτή ασκεί και εξωτερική πολιτική ενισχύοντας τα «ύποπτα» παιχνίδια της Άγκυρας στην ευαίσθητα εθνικά περιοχή της Θράκης.

Ως γνωστόν, η Άγκυρα εδώ και δεκαετίες στην περιοχή δεν αναγνωρίζει καμία άλλη μειονότητα παρά μόνο τους μουσουλμάνους τουρκικής καταγωγής.

Για τη γείτονα χώρα δεν υπάρχουν ούτε Πομάκοι ούτε αθίγγανοι, παρά μόνο μία ενιαία μειονότητα, αυτή της «τουρκικής».

Η εταιρεία Jumbo με την επιλογή της να «εξαφανίσει» τα Πομάκικα και τα Ρώσικα, τα οποία χρησιμοποιούν εξίσου μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες και να αναδείξει μόνο τα τούρκικα παίζει άριστα το παιχνίδι της Άγκυρας. Ελπίζουμε, άθελα της.

«Φακέλωμα» πελατών και με ποιο τρόπο;

Για το παραπάνω γεγονός θέσαμε το ερώτημα μας στην εταιρεία «Jumbo» για να εισπράξουμε ακόμα μια απάντηση που ομολογουμένως μας προβλημάτισε έντονα. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση μας «Για ποιο λόγο λοιπόν αποκλείστηκε η χρήση της πομάκικης ή της ρώσικης γλώσσας;

Για τους πολίτες αυτούς δεν υπάρχει η συνταγματική υποχρέωση της εταιρείας σας, προκειμένου και αυτοί να εξυπηρετούνται ισότιμα;»

Πήραμε την εξής απάντηση:

«Καθώς η χρήση των γλωσσών σε κάθε κατάστημα βασίζεται στα στοιχεία επισκεψιμότητας που διαθέτουμε, σε συνεργασία με το τμήμα marketing η εταιρεία μας θα διερευνήσει περαιτέρω την ανάγκη για την προσθήκη οποιασδήποτε επιπλέον γλώσσας».

Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι με ποιο τρόπο γίνεται η καταγραφή αυτών των στοιχείων των πελατών και τι περιέχουν αναλυτικά αυτά τα στοιχεία και από πού αντλούνται αυτά;

Λευτέρης Ελ. Γλερίδης