Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017

ΝΕΡΩΝ .... Ο ΠΙΟ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΈΝΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΡΩΜΑΊΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ....

Φωτογραφία της Στἐλλα Ιακωβἰδου.

ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΌΜΑΣΤΕ....!!!!
Ο ΠΙΟ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΈΝΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΡΩΜΑΊΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ....
ΉΤΑΝ Η ΕΠΟΧΉ ΠΟΥ ΈΚΑΝΕ ΤΗΝ ΕΜΦΆΝΙΣΉ ΤΟΥ Ο ΣΑΟΎΛ (ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΑΥΛΟΣ)....
Το ελληνικό έτος 7054 (54 μετά Χεσίματος ) η Ρώμη έχει την τύχη να κυβερνάται από έναν μεγάλο ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ αυτοκράτορα. Ο άρχοντας αυτός φτιάχνει θέατρα και βιβλιοθήκες και επικροτεί έμπρακτα την ανάπτυξη των καλών τεχνών. Προστατεύει με διατάγματα δούλους και απελεύθερους από την αυθαιρεσία και φροντίζει να υπάρχει επάρκεια ειδών πρώτης ανάγκης για τους υπηκόους του σε χαμηλές τιμές. Είναι αγαπητός στο λαό γιατί έχει μειώσει τους έμμεσους φόρους 50 % και μάλιστα θέλοντας να τους καταργήσει εντελώς προσκρούει στην αντίδραση των πατρικίων της Συγκλήτου.
Το όνομά του φωτισμένου αυτού ηγέτη είναι …Νέρων. Βάζω στοίχημα ότι οι περισσότεροι έχετε στο μυαλό σας την εικόνα ενός χοντρού με μια λύρα στο χέρι να τραγουδάει φάλτσα ενώ οι φλόγες καταβροχθίζουν την Ρώμη. Λοιπόν, σας παίρνω τα λεφτά ξεκούραστα γιατί τίποτα πιο ανακριβές δεν υπάρχει. Ο Νέρωνας ήταν στο εξοχικό του στο Άντιο όταν ξέσπασε η πυρκαγιά. Επιστρέφοντας μόλις έμαθε τα νέα και ενώ η Ρώμη καίγεται για πέντε ημέρες, κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει τον πληθυσμό διαθέτοντας πόρους από την προσωπικήική του περιουσία και επιστατώντας ο ίδιος το έργο της κατάσβεσης. Μάλιστα ανοίγει και ένα μεγάλο τμήμα των ανακτόρων του για να στεγάσει προσωρινά τους άστεγους όπως αναφέρει ο σύγχρονός του Τάκιτος. Αντίθετα ο Σουητώνιος και ο Δίων ο Κάσσιος οι οποίοι τότε δεν είχαν γεννηθεί ακόμα θεωρούν με βεβαιότητα τον Νέρωνα ως εμπρηστή.
ΝΕΡΩΝ ....
Απόσπ.
από το βιβλίο ΑΝΤΙΓΝΩΣΗ
Λιλή Ζωγράφου
Ολόκληρη η ανθρωπότητα είναι ποτισμένη τώρα και δυο χιλιετηρίδες με τον αντι-νερωνικό μύθο. Θα πρεπε ομως να σταθούμε προσεκτικοί για ακόμη μια φορά , σε μια ιστορία ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΟΑΣΤΟΥΣ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΠΑΝΘΡΩΠΕΣ..Κατά του Νέρωνα διαθέτουμε μόνο τα κείμενα εκείνων που επεδίωκαν την ανατροπή του.
Χαρακτηρισμένος όμως σαν δειλός , κατηγορήθηκε ανάμεσα σε άλλα πως δεν "έκανε σχέδιο, ούτε και πόλεμο. Θα αναφέρουμε όμως τα επιχειρήματα των εχθρών του οπως μας τα παραδίδουν ο Τάκιτος, και ο Σουΐτων.
-Λαμβάνει τελείως λαικά οικονομικά μέτρα, όπως την κατάργηση των έμμεσων φόρων, που η σύγκλητος απορρίπτει.
-Ορίζει τη δημοσίευση των φορολογικών καταλόγων και τη φορολογική απογραφ ηκαθε χρόνο.
-Αφαιρεί από τους άρχοντες το δικαίωμα ζωής και θανάτου στους σκλάβους τους.
-Δίνει το δικαίωμα στους σκλάβους να κάνουν αγωγή κατά των αρχόντων που τους κακομεταχειρίζονται.
(ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ 625 απο τη " ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ" της Ρέμς και οι "σκλάβοι δεν γίνονται δεκτοί σαν κατήγοροι" )
-Χαρίζει στο λαό υπό τύπον λαχείου δώρα αξίας, όπως ζώα , εκτάσεις γης , πλοία, πολύτιμους λίθους.
Στην αρχή της βασιλείας του, όταν του φεραν να υπογράψει καταδικη σε θάνατο, είπε: "Πως θα θελα να μην ξέρω γράμματα"
-Απαγορεύει να σκοτώνουν κατά τις μονομαχίες ακόμα και καταδικασμένους σε θάνατο, όπως συνηθιζόταν ως τότε.
-Έχει απέραντο πάθος για την Ελλάδα. Βέβαια του κατηγορούν πως του αρέσουν οι τιμές και το τρέξιμο με τα άρματα και η αναγνώριση από μέρους των άλλων της ποιητικής του αξίας. Αλλά σε ποιον έφηβο, σαν έχει παιδεία, δεν αρέσουν ολα τουτα.
Και σαν αυτοκράτορας της Ρωμης δεν φιλοδόξησε να εμφανιστεί σαν ποιητής.
Κατηγορείται για το φιλελληνισμό του σε αντίθεση με τον Αδριανό που θεοποιείται για τον ίδιο λόγο. Και φροντίζουν να μας κανουν να λησμονούμε ότι ανακηρύσσεται Καίσαρ στα δεκαεφτά του χρόνια όταν η μάνα του Αγριππίνα δηλητηριάζει το θειό του Κλάυδιο. Με δασκαλο τον Σενέκα που υπεραγαπά, γνωρίζει τέλεια τα ελληνικά και τα λατινικά.
Είναι ανεξίκακος, χωρίς ίχνος μισαλλοδοξίας!
Όταν όλη η διανόηση της Ρώμης μισεί τους Έλληνες από φθόνο και πλέγμα κατωτερότητας- μη ξεχνούμε πως όλοι αυτοί πάνε στην Ελλάδα για σπουδές ή κουβαλάνε από εκει καθηγητές για να μορφωθούν- και τους αποκαλεί περιφρονητικά Graeculi (Γραικύλους), ο Νέρων φτάνει στην Κόρινθο και αποδίδει στην Αχαία (Ελλάδα) την ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ της. "Σεις όλοι, Ελληνες, που κατοικείτε στην Αχαία, ονομαζόμενη ως τώρα Πελοπόννησο , δεχθείτε, μαζί με την απαλλαγή από τους φόρους, την ελευθερία που στις πιο ευτυχισμένες μέρες της ιστορίας σας δεν κατείχατε ποτέ όλοι μαζί, σεις που υπήρξατε σκλάβοι ή ξένων ή οι μεν των δε.
Αχ, να μη ζούσα στους χρόνους ακμής της Ελλάδας, να δινα αυτό το διέξοδο στις διαθέσεις μου για να απολαύσω έναν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων !
Δε συγχωρώ στο Χρόνο που ελάττωσε το μεγαλείο ενός τέτοιου αγαθού. Αλλά προσπέφτω στους θεούς που πάντα με προστάτεψαν στη γη και τη θάλασσα, να μου δώσουν παρ' όλα αυτα΄την ευκαιρία να το πραγματοποιήσω. Αλλοι πρίγκιπες έδωσαν σε πόλεις τη λευτεριά τους.. Ο Νέρων την αποδίδει σε μια ολόκληρη επαρχία". ( Αναφ. Ambelain, op, sel 378). Στοιχεία ατράνταχτα για το μισελληνισμό των Εβραίων αλλα και των Ρωμαίων.
Διαλέγει από το προσωπικό των αρχόντων τους καλύτερους σκλάβους και τους πιο μορφωμένους και τους ελευθερώνει. Όταν η Ρώμη καίγεται ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΛΑΟ, ΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΗΣΟΥΝ , και ξανακτίζει την καμένη περιοχή. Χαιρετάει όλους τους ανθρώπους που συναντάει στους δρόμους, με τ ονομά τους,. Ο λαός τον λατρεύει. Στη βασιλεία του λέρι ακόμη ο Σουίτων , πάρθηκαν αυστηρότατες αποφάσεις , καταδίκες και καταπιεστικά μέτρα , αλλα όχι λιγότερα νεα μέτρα, όπως ο περιορισμός της πολυτέλειας και της σπατάλης , για ΝΑ ΔΙΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΡΕΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΣΤΟ ΛΑΟ.Δε μας λεει ομως ο Σουίτων πόσες συνωμοσίες γίνηκαν, πόσο άνθρωποι τον πρόδωσαν , πόσοι λίγοι , αλλα αποτελεσματικοί , όντας ισχυροί τον μισούσαν και τον πολέμησαν με όλα τους τα μέσα.

Στἐλλα Ιακωβἰδου