Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2016

ΑΜΦΙΔΡΟΜΙΑ, ΑΠΑΤΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΥΠΑΠΑΝΤΗ - Της Margarita Vasalaki




Σήμερα είναι η γιορτή της υπαπαντής του κυρίου (οι χριστιανοί αφού είναι δούλοι του θεού, έχουν κύριο). Σαν σήμερα λοιπόν, σύμφωνα με το μωσαϊκό νόμο όπως λέει ο ορθόδοξος συναξαριστής, η παρθένα Μαρία αφού συμπλήρωσε το χρόνο καθαρισμού από τον τοκετό, πήγε στο ναό με τον Ιωσήφ για να αφιερώσουν το μωρό τους στο θεό και να θυσιάσουν ζευγάρι τρυγόνια ή μικρά περιστέρια. Αυτό, κατά τον συναξαριστή, αποτελεί άλλη μια απόδειξη ότι ο κύριος δεν ήλθε να καταργήσει το Μωσαϊκό νόμο αλλά να τον συμπληρώσει (σαν να είχαμε αμφιβολία ότι η χριστιανική θρησκεία είναι απλώς μια εβραϊκή αίρεση). ΄Ετσι κάθε χριστιανή κατά το πρότυπο της Μαριάμ, 40 μέρες μετά τον τοκετό πηγαίνει το βρέφος της στην εκκλησία, για να ονομαστεί από τον παπά «δούλος Χριστού» και να καθαρισθεί κι αυτή με τις σχετικές ευχές, άλλως ο παπάς δεν την αφήνει να μπει στον κυρίως ναό.
Οι πρόγονοί μας, που ήταν ΄Ελληνες, είχαν δικές τους, ελληνικές γιορτές για τα νεογέννητα. Για την κάθαρση της λεχώνας αντί για ευχολόγια απλώς ...πλενόταν (αποκαθαίρονται τας χείρας αι συναψάμεναι της μαιώσεως). Την 7η μέρα από τη γέννηση καθάριζαν το σπίτι και κρεμούσαν στην εξώπορτα στεφάνι από κλαδιά ελιάς για τα αγόρια ή μάλλινη εσάρπα για τις κόρες. Ερχόταν φίλοι και συγγενείς με δώρα, π.χ. παιχνίδια (γενέθλιος δόσις) και ένας από τους γονείς περιέφερε το παιδάκι γύρω από την εστία, ενώ ακολουθούσαν οι καλεσμένοι. Η γιορτή αυτή λεγότανν Αμφιδρόμια και τέλειωνε με πλούσιο γεύμα. Τη 10η μέρα, νέα γιορτή, νέα δώρα από τους καλεσμένους και νέο συμπόσιο με θυσία. Τότε έδιναν το όνομα στο παιδί. Δεν ξέρω πώς τα κατάφερναν, αλλά έδιναν όνομα χωρίς κολυμπήθρες και χωρίς παπάδες. Εκτός από τα Αμφιδρόμια, μια φορά το χρόνο γιόρταζαν τα Απατούρια, φρατρική δημοτελής (με δαπάνη του δήμου) γιορτή για να εγγράψουν τα παιδιά από 10 ημερών έως ενός έτους στους φρατορικούς καταλόγους των πατέρων τους. Γινόταν προς τιμήν του Διονύσου, του Φράτριου Δία και της Φρατρίας Αθηνάς και κρατούσε 3 ή 4 ημέρες με συμπόσια, θυσία, λαμπαδηδρομία που την έκαναν πολίτες με ωραίες ενδυμασίες κρατώντας δάδες αναμένες από την εστία, με διαγωνισμό απαγγελίας ραψωδιών και με χορούς. Την τρίτη ημέρα έκοβαν την κόμη των παιδιών, τα έγραφαν στο φρατορικό (ληξιαρχικό) γραμματείο και οι γονείς ορκιζόταν αγγίζοντας το βωμό (δεν είχαν ευαγγέλιο) ότι το παιδί είχε γεννηθεί σε νόμιμο γάμο. Πείτε μου, σας παρακαλώ, συγκρίνεται η εβραϊκή γιορτή με τα Αμφιδρόμια και τα Απατούρια;
H παιδική ηλικία του Βάκχου, του Nicolas Poussin
Margarita Vasalaki
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ματαίως
Προσπαθούσα να επικοινωνήσω με δημοσία υπηρεσία στην Καλαμάτα σήμερα 2α Φεβρουαρίου. Ο λόγος απλός......σήμερα "Υπαπαντή του Κυρίου" η Καλαμάτα εορτάζει την πολιούχο της και όλα κλειστά και τα σκυλιά δεμένα. Η ιουδαιοχριστιανική εκκλησία επιβάλλει περιτράνως την θεοκρατία της, αλλά και οι δημόσιοι βρίσκουν ευκαιρία "κοπάνας". Έτσι όλοι βολεύονται σ' αυτόν τον κόσμο.......
Οι δε πιστοί εν κατανύξει θα περιέρχονται την πόλη με εικονες κι εξαπτέρυγα, με μπροστάρηδες 100 τεμπελοπαπάδες και δέκα χυσίζοντες δεσποτάδες, με φιλαρμονικές και στρατιωτικό άγημα, όλη η κοινωνία και το κράτος θα γιορτάσουν το ΣΑΡΑΝΤΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, δηλαδή όταν η Μαριάμ στις 40 μέρες από τον τοκετό της και συμφώνως προς τον Μωσαϊκό νόμο, οδήγησε το παιδί της στο ναό, το παρέδωσε στον ιερέα Συμεών λέγοντας «Κόλπους Πατρός τυπούσι του σου, Χριστέ μου, του Συμεών αι χείρες, αι φέρουσί σε.»(= Τους κόλπους του ουρανίου Πατέρα συμβολίζουν, Χριστέ μου, τα χέρια του Συμεών που Σε κράτησαν στην αγκαλιά του.) Οι ρωμιοελληναράδες πιστοί στον Μωσαϊκό νόμο γιορτάζουν σήμερα την Υπαπαντή στην Καλαμάτα ............ 
 Ε ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ, ΘΑ ΕΧΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΙΛΑΦΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ!!!!
Tryphon Olympios