Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ Η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΞΙΑ

Οι ελιές περιέχουν πολύ λίγους υδατάνθρακες και είναι πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (ελαϊκό οξύ ), που ενισχύουν τη λειτουργία του Καρδιο-αναπνευστικού συστήματος και μας Προφυλάσσουν από τις Καρδιαγγειακές παθήσεις.
Επίσης τα αντοξειδωτικά που περιέχονται στις Ελιές, μειώνουν τον κίνδυνο καταστροφής των κυττάρων και φλεγμονών.
Οι ελιές είναι πολύ καλή πηγή θερμίδων, διότι έχουν μεγάλη ενέργεια σε σχέση με τα άλλα φρούτα και λαχανικά.  Χαρακτηριστικά, 100gr ελιές Καλαμών έχουν 204 θερμίδες, οι μαύρες σταφιδοελιές Κρήτης 393, οι πράσινες τσακιστές Κρήτης 320 και οι πράσινες  Χαλκιδικής 170 θερμίδες.
Οι ελιές είναι πλούσιες σε μέταλλα, όπως το ασβέστιο, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο φώσφορος, το κάλιο, o ψευδάργυρος, ο χαλκός και το σελήνιο. Περιέχουν λινολε'ι'κό οξύ, που είναι πολύ ευεργετικό για τις μάνες που έχουν βρέφη και θηλάζουν. Η ανεπάρκειά του συνδέεται με ορισμένες ασθένειες του δέρματος και προβλήματα ανάπτυξης στα βρέφη. Γιαυτό οι μητέρες που θηλάζουν, είναι καλό στη διατροφή τους να περιλαμβάνουν και τον καρπό της ελιάς.
Το χλώριο που περιέχουν, μπορεί να βελτιώσει τις λειτουργίες του ήπατος, βοηθώντας τον οργανισμό για την αποτελεσματική εξάλειψη των αποβλήτων από το σώμα.
Η χαρακτηριστική γεύση και το άρωμα της ελιάς, προέρχεται από την παρουσία των πολυφαινολών: Οι πολυφαινόλες είναι ευεργετικές κατά του καρκίνου και επίσης διαθέτουν σημαντικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Οι ελιές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και συναγωνίζονται με το αγνό παρθένο ελαιόλαδο.
Περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Α και καροτενοειδών και σε μικρές ποσότητες βιταμίνες Β1, Β6 και Β12. Οι μαύρες ελιές είναι πλουσιότερες σε συνολικές τοκοφερόλες σε σχέση με τις πράσινες και είναι η μόνες που εμπεριέχουν β-τοκοφερόλες και α-τοκοφερόλες.
Τα ιχνοστοιχεία των ελιών είναι κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και μαγνήσιο, ενώ αυτά που συντηρούνται στην άλμη περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου.
Οι βιταμίνες Α, D και Κ που περιέχονται στις ελιάς, βοηθούν την ανάπτυξη των οστών σε παιδιά και ενήλικες.
Οι ελιές υστερούν σε σχέση με το αγνό παρθένο ελαιόλαδο μόνο σε ότι αφορά την περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη Ε, από την οποία περιέχουν αμελητέα ποσότητα. Ωστόσο, εξασφαλίζουν με την κατανάλωσή τους επαρκή αντιοξειδωτική προστασία στον οργανισμό, καθώς έχουν σχετικά υψηλή περιεκτικότητα καροτενοειδή και κυρίως σε β-καροτένιο (προβιταμίνη Α ). Άρα μπορεί να αποτελέσουν μέρος μιας αντιγηραντικής διατροφής που όχι μόνο παρατείνει την νεότητα της επιδερμίδας, αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί και σαν αντίδοτο για τα εκφυλιστικά νοσήματα ή τα λεγόμενα νοσήματα φθοράς, στα ποία ανήκουν οι καρδιακές παθήσεις, οι διάφορες μορφές καρκίνου και ο διαβήτης τύπου 2.
Οι ελιές εξ` αιτίας της βιταμίνης Α βοηθούν τον οργανισμό στην ανάπτυξη-αναπαραγωγή, όραση, δέρμα και έχει αντικαρκινική δράση ενώ οι τοκοφερόλες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και επίσης αντικαρκινική δράση.

Σ.Π.Π.Ε.Χ.  (Σύνδεσμος Προώθησης Πιστοποιημένης Ελιάς Χαλκιδικής )

ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ: 5 ΕΛΙΈΣ ΤΗ ΜΈΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΌ ΤΟΝ ΚΆΝΟΥΝ ΠΈΡΑ.